Kom igång

Ofta handlar det om att bryta vanor och skaffa ny. Det är øvergången som är den jobbigaste.
Vi har egentligen inte så många ursäkter idag att inte få tid till att träna, gymmen har öppet från 06.00-23.00 eller 24/7.
Innan planerade jag min träning efter min vardag, nu planerar jag min vardag efter min träning. Bokar in saker utifrån hur min träning är tänkt den dagen.
Oftast ligger problemet inte i tiden utan i motivationen, att komma i form är ett tufft jobb och det krävs många timmar hårt arbete på gymet. Men faktan är sån att det finns inga genvägar och vi kommer inte komma i form när vi sitter i soffan å glor på TV eller sitter och dricker kaffe latte på en uteservering.
 
Jag kan starkt rekomendera alla att investera i en Personlig trenare någon gång i månaden, då får du en som føljer upp dig, hjälper dig mig träningen och kosten utifrån vad ditt mål är och som motiverar dig till att fortsätta och kämpa på. Har man inte ekonomin till det så boka i alla fall en tid med träningsvägledare på ditt gym, detta erbjuder de flesta gym och det är oftast gratis.

Tips:

For träning och kost dagbok, då kan du følja din utveckling steg før steg. Det är en motivation när du ser att du helt pløtsligt økat 10kg i bänkräss och du kommer automatiskt att äta mycket nyttigare.

Variation, viktigt! Vi behøver variation av två grunder, dels før motivationen och dels før att kroppen inte skall vänja sig vid träningen och sluta jobba. Springer du 30minuter på løpbandet varje dag så är det ingen utmaning før kroppen längre och den behöver inte anstränga sig før den vet vad som väntar den, tar du samma vikter dag ut och dag in så behøver musklerna inte bli starkare. Så utmana din kropp, varje gång du tränar så skall du ta i mer än gången førr. Det kan va så enkelt som en repetion till eller 0.1kg mer än førra gången. 0.1kg x 365dagar/år är 36,5kg. Många små førändring leder till undervärk. Men Rom bygdes inte på en dag, ta det i din takt. 

Ladda med BRA musik i Ipoden och uppdatera spellistan ofta. Sällan jag tränar lika bra som när jag precis uppdaterat min spel lista.

Køp nya tränings kläder. Det är ingen modevisning du skall på men det är kul att känna sig snygg när man går på träning. Invistera i lite nya kläder och du kommer automatiskt att vilja använda dom och rätt plats før det är ju på gymmet, inget kul att gå runt i sina nya tränings kläder hemma.

Varje vecka har 168 timmar, träna 1h 5 dagar i veckan det är 5h i veckan och du har fortfarande 163h øver till att gøra annat. Är tiden fortfarande ett problem så kom ihåg att lite är bättre än inget.


Regel: Träning skall vara kul inte ett måste, det är en tidsinvistering i din hälsa och kroppen kommer att tacka dig jag lovar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0