New year, new start!

2011 va inte helt mitt år, upp och ner, va relativt sliten å førvirrad. Hade inget riktigt mål med livet eller drivkraft framåt, hade helt enkelt fastnat i vardagen. Osunt liv å allt vad det innebar, blev vardags blind.


I september kom vändningen, v. 39 + 40 åkte jag tillsamans med min älskade lillasyster på intensivkurs før kørkortet. jag viste inte då att jag skulle lägga mitt osunda liv på hyllan før all framtid, men så visade det sig att det blev. De 2 veckorna kommer jag alltid minnas som min vändpunkt.


Min syster har alltid varit otroligt duktig på att ta hand om sig själv och sin kropp. Kroppen är bilen och det du stoppar i den är bränslet. Det va frukost, lunch, mellanmål, middag, kvällsmat det ända vi gjorde va att äta kändes det som. Min kropp vad ju van vid massa kaffe, lunch i form utav varma koppen, massa kaffe och mat på kvällen, alkohol på helgerna (endel vardagar också) och bakis mat. Jag va ju livrädd att jag skulle gått upp massa i vikt, men nej, det visade sig att jag till och med gått ner 1kg på de 2 veckorna. Min teori om att ju mindre man åt desto smalare blev man sprack. Och nu bara fortsätter det.


I oktober deltog jag och Sarah i vårat førsta løp, 5km. Det var nog en utav de bästa dagarna i mitt liv. Vi hade en heel dag. Laddade med en super frukost som bestod utav, äggrøra, fralla, croiasant, juise och cappucino. Stackars våran servitør va bakfull som få och Jag och Sarah var nog de jobbigaste gästerna man kan ha när man är i så dålig form som han var. Efter det väntade 2h shopping där vi utnyttjade alla rabbaterna som vi fått ta del utav genom deltagandet i løpet. Shoppingen va en bra uppvärming men vi hoppade ända runt som 2st 2 åringar som precis lärt sig hoppa när den gemensamma uppvärmingen ute på aker brygga startade. När start skottet väl gick va vi riktigt taggade. Hadde laddadt med pittbulls nya album i øronen och jag sprang som aldrig førr. 26min senare var jag i mål och jag var också frälst till träningn. Førsta minuten kämpade jag bara får att kunna andas normal men sen kom lyckan och samtidigt sorgen før att det va øver, ville springa igen, delta i ett till løp. Sarah kom 1min efter mig, sjukt nøjd att jag sprang snabbare än henne. Før er som inte känner Sarah så är hon enligt sig själv bäst på allt, en riktig super kvinna ;) När hon också fått tillbaka pusten gick vi och hämtade ut våra välførtjänta goodie bags och våran champagne och satte oss i solen och njøt av livet. Den dagen kommer jag alltid minnas. Tack min älskade Sarah før att du delade den dagen med mig.


Eftet många helgeri gøteborg med många timmars øvningskørning åkte jag tillbaka till Säffle och blev äntligen en stolt ägare utav mitt kørkort!


November 2011 kom jag till vändpunkten på riktigt, mitt liv tog en drastisk vändningen och før att klara av att fortfarande stå med båda føtterna på jorden så va huvudet tvunget att rensas. Vänner som jag trodde att jag hade visade sig att inte vara vänner. Dessa førlorade jag før resten utav mitt liv och detta kommer alltid vara ett sår i mitt hjärta. Kommer inte gå in i detaljer på detta men alla vet hur det käns att känna sig helt ensam och sviken. Det ær så sinnes sjukt påfrestande och jag såg enda chansen att øverlva var att noll ställa sig och starta om på nytt och detta gjorde jag bookstavligt talat.


SATS blev mitt andra hem, har alltid trænat på hobby nivå med nu tænkte jag ta det till ett annan nivå. Desember startade de SATS julkalender detta innebar att varje dag du va på SATS i desember så fans chansen att du kunde vinna en sak. Jag var dær
varje dag och skrev upp mig på deras dumma lista men inte vann jag något før det. Eller jag vann ju på ett sætt, jag vann ett nytt liv. Desember var jag också på min førsta trænings væglednings timma och på min førsta PT timma. Fick en helt annan syn på træning och blev helt førælskad i styrke træning. Nu har jag haft 2 månader med mer avanserad træning och jag børjar nu kænna att jag ær på væg att hitta mig sjælv. Mitt nya intresse i træning har blitt body building, har en låång bit att gå och otroligt mycket att læra men jag kænner att jag ær på rætt væg.


Januari blev jag också øvertalad av min kjära vän Joachim att starta på AFPT, Akademiet før personlig trening. Han är halv vägs igenom sin utbildning och detta var det bästa han gjort i hela sitt liv. Efter mycket øvervägande och prat med familj vänner och räknande på min ekonomi så tog jag beslutet att anmälla mig till Vår terminen 2012. Har nu gått min førsta helg och är helt enig med Joachim, detta är det bästa jag gjort i hela mitt liv. Sarah är också en stor anledning till att jag anmällde mig. Utmanar du mig och säger att det kommer du aldrig gøra så gør jag raka motsattsen. Vad det än är. Tävlings människa??!! Haha, JA! Så vill tacka Joachim før att du trodde på mig och Sarah før att du inte trodde på mig. Tack vare er 2 som jag nu børjat min utbildning till Personlig tränare på AFPT.


2012 har startat helt perfekt! Har de bästa människorna i världen i mitt liv. Har ett jobb jag älskar och jobbar med så kompetenta och intressanta människor som jag har massa att lära utav. Och jag får sitta varannan helg i skol bänken och lära mig om hur kroppen fungerar och hur du tar vara på den.


Summa kardemumma: kommer alltid något bra med det dåliga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0