Ricinolja

Läste før ett tag sedan om en olja som skall få håret att växa upp till 5cm i månaden och det tackar man ju inte nej till. Det är egentligen en olja som används som laxemedel å säljs bak disken på apoteket, min betalade jag 150,- før i Norge, har läst att den ligger runt 50,- i Sverige.

Detta har tydligen blivit super stort runt omkring i vårat avlånga land och man kan se massa fantastiska "føre och efter" blider om man googlar "ricinolja hår" om dom e äkta eller ej det vet jag inte men detta skall testas, 15cm längre hår till sommaren, JA tack!

Massera in oljan i hårbotten och dra ut i längderna låt verka i 30-60 min (jag sov med det) schamponera innan du bløter før att oljan som e ganska tjock skall førsvinna, schamponera en gång till som vanligt.


Føre och efter bilder kommer om 1mån

Ønska mig lycka till :)


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej! Tänkte också köpa den där oljan, men bor också i oslo så tänkte bara fråga vad den heter här på norska apoteken? Är det samma eller? Och kostar den verligen så mycket?! Kanske ska köpa den i sverige då...

2012-03-01 @ 19:17:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0