Dags før nya vanor

2012 käns som mitt år, allt har børjat så bra och idag e också min 3e snus fria dag. Røkningen la jag ner HELT før 6månader sedan, så skønt att slippa det å jag saknar det inte äns lite. Snusningen hade jag egentligen inga planer på å sluta med men när man e sjuk så är inte nikotin det førsta kroppen ber om och känner mig så motiverad till att bli 100% hälsosam detta året så tog chansen att sluta med snus också. Men det är fortfarande tufft. Undrar hur många dagar det tar innan det är øver helt. Men skall hålla ut, måste hålla ut. Ingen alkohol å ingen tobak detta året! Okej, kanske något glas vin till sommaren då ;)


Det e inte bara hälsan jag sparar på att undvika alkohol å tobak utan sååå mycket pengar, räknade precis ut vad detta ca landade på førra året och kan inte äns med att skriva ut det på grund utav att min kära mamma å pappa läser blogge. Men FØR mycket pengar. Allt før mycket pengar. Räkna själva om ni e røkare å gillar å dricka lite vin på helgerna, det blir mycket pengar. Genom å sluta dricka alkohol så kan jag också garantera er att ni automatiskt kommer att tappa 1-2kg den närmaste månaden. Alkoholen e en stor bov!


Dags før nya vanor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0